UPCOMING PRODUCTS -- CUT OFF, 4MEWE,YOLO, GROW-WEL, PEPTIGOS, ELIRA, NUWA.

درباره بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی یکی از خدمات کاربردی بیمه اشخاص است که مسافران را در مقابل حوادث مختلفی که ممکن است در حین سفر پیش بیاید بیمه می‌کند. در واقع با خرید بیمه مسافرتی شرکت بیمه متعهد می‌شود تا هزینه‌های اضافی سفر از جمله خسارت‌های جانی مثل هزینه‌های درمانی و پزشکی فوری و خسارت‌ های مالی که شامل مواردی مانند هزینه‌های گم شدن مدارک شناسایی، چمدان و بار، لغو پرواز و … را تا مبلغی که در بیمه نامه نوشته شده جبران کند.

بیمه نامه مسافرتی بهترین راه برای جبران یا کاهش خسارت‌های رخ داده در سفر و بهترین تضمین برای داشتن سفری امن است. مخصوصا اینکه هزینه‌های پزشکی در بعضی از کشورها بسیار سنگین بوده و استفاده از آن‌ها بدون پشتیبانی بیمه‌ بسیار گران تمام می‌شود.

انواع بیمه مسافرتی

بطور کلی بیمه مسافرتی به دو نوع بیمه مسافرتی خارج از کشور و بیمه مسافرتی برای سفرهای داخلی تقسیم‌بندی می‌شود. بیمه مسافرتی علاوه بر مسافران عازم خارج کشور برای توریست‌ها و گردشگران ورودی به ایران هم صادر می‌شود.

بیمه مسافرتی برای سفر های داخلی

بیمه مسافرتی برای سفرهای داخلی درواقع همان بیمه حوادث انفرادی است. البته اگر کسی از کشورهای دیگر قصد سفر به ایران را دارند می‌تواند از بیمه‌ نامه سفر داخلی استفاده کند. پوشش‌ های بیمه حوادث انفرادی یا گروهی مورد استفاده به‌عنوان بیمه‌ نامه سفر داخلی عبارتند از:

جبران غرامت فوت

نقص عضو یا از کار افتادگی دائم

هزینه‌های پزشکی

غرامت روزانه

بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی

بیمه مسافرتی خارج از کشور شامل دو مدل «بیمه مسافرتی شینگن» و «بیمه مسافرتی کشورهای غیرشینگن» می‌شود. درواقع محدوده جغرافیایی بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی متفاوت است و معمولا مناطق تحت پوشش بیمه مسافرتی عبارتند از:

سراسر جهان

سراسر جهان به جز آمریکا و کانادا

کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شنگن

منطقه حوزه خلیج فارس

آفریقا و خاورمیانه

ترکیه

عربستان سعودی

عراق و سوریه

بیمه مسافرتی دانشجویی

یکی دیگر از انواع بیمه مسافرت خارجی بیمه مسافرتی دانشجویی است که به آن بیمه ویزای تحصیلی هم می‌گویند. این بیمه نامه فقط برای دانشجویان اعزامی به خارج از کشور صادر می‌شود و معمولا تا یک سال هم اعتبار دارد.

بیمه مسافرتی با پوشش کرونا

بیمه مسافرتی با پوشش بیماری کرونا در سفرهای خارجی شامل هزینه‌های خدمات پزشکی و بستری در بیمارستان تا سقف تعهداتی بالاتر از بیمه نامه‌های معمولی است. درضمن با خرید بیمه مسافرتی با پوشش کرونا هزینه‌های احتمالی بابت قرنطینه ناشی از کرونا هم تحت پوشش قرار می‌گیرد.

بیمه مسافرتی شینگن

خرید بیمه مسافرتی شینگن اجباری است و بدون آن ویزای شینگن برای متقاضی صادر نمی‌شود. منظور از کشورهای عضو شینگن هم 28 کشور عضو اتحادیه اروپا است. البته برای دریافت ویزای کشور کانادا هم باید حتما بیمه مسافرتی داشته باشیم.

بیمه مسافرتی sos

شرکت SOS درواقع یک شرکت کمک رسان ارائه دهنده خدمات بیمه مسافرتی است که شرکت های بیمه داخلی، بیمه مسافرتی خود را از طریق این شرکت به بیمه گذاران ارائه می‌دهند. در بیمه SOS پوشش‌های اصلی بیمه مسافرتی ارائه می‌شود و شما می‌توانید از پوشش‌های این بیمه در اکثر کشورهای جهان استفاده کنید. برخی دیگر از شرکت‌های کمک‌ رسان که برای ارائه خدمات بیمه‌ای به مسافران، با شرکت‌های بیمه ایرانی قرارداد دارند عبارتند از: Reise-Schutz، Mideast و Allianz.

بیمه مسافرتی

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

    This will close in 20 seconds

    Main Menu